vyhlídka na Chudobínskou borovici

výhled na Evropský strom roku 2019 na skále uprostřed přehrady

O výletu

Po ovládnutí domácí soutěže zvítězil náš reprezentant i v celoevropském klání! Řeč není o sportovci, ale o Chudobínské borovici, která se na základě hlasování tisíců lidí stala v roce 2019 českým Stromem roku a následně v březnu 2020 v Bruselu Evropským stromem roku. Její věk se odhaduje asi na 300 roků, ale hlavně se drží skalnatého ostrohu vybíhajícího do Vírské přehrady a z protějšího břehu je na ni nádherný, romantický pohled. Otočte se do protisměru a jeďte po silnici 354 přes Ostrov nad Oslavou a Obyčtov do Nového Města na Moravě, kde z kruhového objezdu vyjeďte na silnici 19 ve směru na Brno. Jeďte po této silnici až do Bystřice nad Pernštejnem, kde odbočte doleva na silnici 357 směrem na Poličku a Jimramov a jeďte po ní asi 4 km, pak odbočte doprava na Vítochov, kus za vesnicí zaparkujte u košatého stromu a malého mostku přes Karasínský potok. Ze silnice tu odbočuje dolů z kopce cyklostezka 5218, která vás dovede k přehradě, u které se vydáte podél jejího břehu doprava, dokud borovici neuvidíte na druhém břehu. Jízda trvá 38 minut, od auta k vyhlídce jsou to 2 kilometry pěšky.