Přírodní památka Dutý kámen

pozoruhodně tvarované pískovcové skalní údolí s jeskyní, reliéfem básníka, vyhlídkou

O výletu

Pískovcová města jsou bohatá na nejrůznější tvary: připomínají obličeje nebo zvířata, mycí houby nebo mrakodrapy. Na jedné skále u Cvikova pískovec tvarovala i vulkanická činnost: místní skalní útvar zvaný Dutý kámen se rozpadá zevnitř a na jeho povrchu můžete vidět čtyř- až šestiboké krystaly, rozevírající se do tvarů podobných vějířům nebo varhanám. Místo bylo oblíbeným výletním cílem už od 19. století. Z dob sudetských Němců tu zůstaly do skály vytesané schody, lavička, reliéf básníka Theodora Körnera a sluneční hodiny. Jeďte dál po silnici 35 směrem na Liberec. U začátku dálnice odbočte doprava na silnici 13 směr Děčín. Držte se této silnice. Až projedete za Kunraticemi u Cvikova lesem, odbočte první odbočkou doleva na cestu vedoucí zpátky podél silnice 13. Brzy dorazíte na parkoviště, od kterého vede dál k Dutému kameni asi 500 m zelená turistická značka. Jízda trvá 24 minut. Po silnici 13 můžete dále pokračovat do Svoru a dále po silici 9 do Jiřetína pod Jedlovou, kde je čerpací stanice EuroOil s dalším výletním cílem.